AMC Menawan Gunung Santubong

by AMC Proaktif | 7:58 PM in |

Gunung Santubong Telah di tawan , Takbir, Allah hu Akbar!!!


Gunung Santubong dari Pasir Pandak

Pada 22 November, Kami dari Apperentice Motivation Center, AMC telah mendaki gunung Santubong, Sarawak. Aktiviti yang menyihatkan badan ini telah disertai seramai 15 orang peserta AMC yang bersungguh-sungguh untuk menawan gunung santubong.



Mendaki Gunung Santubong


Kesungguhan menjadi kekuatan mental dan fizikal


Mendaki dan terus mendaki

Alhamdulillah kami mula mendaki pada pukul 8.30 pagi, hujan renyai telah mengiringi kami setibanya kami di 3/4 gunung santubong... Dan akhirnya kami sampai di puncak gunung santubong pada pukul 1.10 petang..


Permandangan dari atas Gunung Santubong


Diantara peserta AMC

Laungan azan zohor telah dikemundangkan oleh seorang ikhwah dan kami solat di puncak gunung santubong. Inilah pertama kali azan dikumandangkan dan solat diadakan disana...


Wajah Kegembiraan lahir dari peserta....


Penulis di puncak Gunung Santubong

Alhamdulillah, Allahu Akbar, Subhanallah... Akhirnya impian kami untuk mendaki dan menawan Gunung Santubong telah terlaksana... Insya Allah pihak AMC akan mengadaka program sebegini lagi di masa hadapan...

3 comments:

  1. Adakah Kau Lupa on December 26, 2008 at 3:20 PM

    Salam. Best nye. Rasa macam nak ikut pulak.

     
  2. Pena Mujahid on August 6, 2009 at 9:16 PM

    sedih tak dapat ikut

     
  3. Pena Mujahid on August 6, 2009 at 9:24 PM

    Bila nak post program motivasi yang lain.gunung serapi/lundu dll..sungguh pepatah arab ada mengatakan 'akal yang sihat itu datangnya dari jasad yang sihat'..teruskan usaha mu AMC dalam membina generasi yang berjaya di dunia dan akhirat..